zondag 23 januari 2011

Terwijl elders in het land de vergadering van de NBCC aan de gang is inzake een nieuw bestuur, naar de studiedag van E& B geweest in Woudenberg. Als eerste groep aan de slag met de beoordeling van diverse honden. Probleem voor mijn persoontje was de Bull terrier reu. Want met zijn indrukwekkende massief gespierde verschijning ging mijn hartje toch licht van rikketik omdat ik hem ook moest betasten. het was dat hij het aanvoelde want hij zocht steeds vriendelijk mijn gezelschap op..alsof ie wou zeggen dat ie niets kwaads in de zin had.  De kleinste van alle honden, een norwich terrier is mijn huiswerkproject geworden. Na de middag het theoriegedeelte. Op geanimeerde toon werd de stof gebracht en er heerste een prettige sfeer dat het begrijpen vergemakkelijkte.Carpoolend weer naar Limburg teruggekeerd om om 19 uur vermoeid op de bank neer te strijken.
Van de week de grappige ontdekking gedaan dat de haren die tijdens het gevecht tussen de twee reuen waren uitgetrokken bij de oudste zijn teruggekomen als zijn donkerbruine puppyharen van vroeger. Een 5,5 jaar oude beardie met puppyvacht...zoals een mooi grappig randje donkerbruine vacht rondom zijn oog ( dat overigens netjes is geheeld). Toevallig is hij deze week ook weer bezig met zijn puppystreken zoals uitdagen met het touw, slijmballen om aandacht en superlief mooi zitten om een koekje te krijgen...toeval??
Morgen even met onze muizemeis naar de dierenarts want ik vermoed een blaasontsteking.. Het heeft even wat om handen om een plasje op te vangen van haar dat ze nodig hebben voor een onderzoek. Omdat ze ook slecht eet wil ik toch maar even laten controleren of een antibioticakuurtje nodig is... dus wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten