dinsdag 27 maart 2012

voornemen 2012; sporten

Vandaag is echt zo'n dag waarin alles anders loopt dan de planning.
Manlief vertrok in plaats van naar zijn werk naar een cursus in Baexem terwijl hij gisteren ook al op cursus was, maar toen op de herhaling voor BHV. Zoon werd door ondergetekende naar school gebracht omdat hij vandaag een dagje gaat vertoeven met zijn klasgenoten in zijn geboortestad Maastricht, en pas laat thuis zal zijn. Dochterlief laat zich daardoor niet kisten en is gewoon in haar eentje met de fiets richting school vertrokken.

Het was de intentie om vandaag van start te gaan met les 2 van Start-to-run maar blijkbaar was ik met het herhalen van les 1 de dag na de eerste ronde iets te fanatiek, want de spierpijn in bovenbenen en liezen is, dankzij de nodige paracetamol vandaag net iets draaglijker dan gisteren. En dat terwijl ik die tweede dag ging om mijn ademhaling te verbeteren. Uiteraard wist ik weer het tijdstip te kiezen waarop je ( als vrouw) beter niet zou moeten beginnen met een nieuwe activiteit. Tip; Zint eer ge begint!

Besloten dus ook vandaag nog maar een rustdag te nemen want ik wil werken aan mijn conditie en natuurlijk niet aan het krijgen van blessures. Ik ben net van mijn knieblessure af en dat heeft lang genoeg geduurd! In plaats van een hardloopsessie wordt het vandaag dus een buikspier/rugtraining en een stevige wandeling ( voor die laatste hebben de honden zich al uitgenodigd..).

Ook goed om in beweging te blijven en een paar pondjes af te vallen. Okee dan; 4-5 kilo mag er wel af...vooral omdat mijn BMI te hoog is. Ideaal zou volgens de statistieken 67,9 kilo zijn voor mijn lengte maar ik weeg ongeveer 71,5 kilo, niks mis mee want Linda de Mol (Ik hou van Holland) zegt dat ook te wegen! ...
Maar leg mij nu eens uit hoe je in je taille en heupen een aantal centimeters kunt zijn afgenomen in een jaar tijd, maar toch nog 2 kilo te zijn aangekomen? Ja echt waar...!

In tegenstelling tot alles vandaag, loopt de planning van mijn goede voornemens voor 2012 in elk geval wel in de pas. Mijn eerste voornemen was mijn haren kortwieken. Gedaan!
En nu ben ik dus begonnen met het werken aan mijn conditie door meer te gaan sporten.En onder het motto eerst zien dan geloven , beloof ik jullie op de hoogte te houden van de vorderingen...dus wordt vervolgd.

1 opmerking:

  1. Goed bezig!!! spierpijn wordt echt minder. Ik had na de derde keer het idee dat alles van onder mijn buiknavel pijn deed.

    BeantwoordenVerwijderen