maandag 15 november 2010

Hell and fire

Vanmorgen was het raak.
Twee hitsige reuen lagen met elkaar in de clinch om een loops teefje in huis. Stoelen vlogen om, zoonlief sprong vanwege de schrik ( hij zat ernaast) zowat op de tafel naast zijn laptop en haren vlogen in het rond. Mijn gevloek en raakgeworpen schoenen schenen hen niet te deren en het duurde ruim tien minuten tot de strijd (voorlopig dan) beslist werd door de jongste reu die met zijn poten de rug van de ander omklemde. In de tussentijd waren het teefje en het jochie maar even naar buiten gevlucht.
 Na ze even te laten bedaren toch maar even een inspectie ronde voor wonden en kale plekken om helaas te ontdekken dat de jongste de oudste reu aardig heeft aangepakt en wel zo dat deze bij zijn linkeroog nu een splitsing in het onderooglid heeft. Omdat ook een DA geen oog kan tapen de boel goed schoongemaakt met gekookt water en maar hopen dat het nog vanzelf weer aaneen groeit. Gelukkig heeft het oog zelf geen schade opgelopen.Al moest de jongste zijn poten uitgebreid likken na de strijd, hij heeft, tenminste voor zover ik kon bekijken, alleen maar wat haren verloren.
Omdat ik de ochtend weg moest maar een tweede bench in de kamer geplaatst. Ons meisje gaat namelijk altijd al in een bench als we niet thuis zijn en een van de reuen opsluiten bij haar nu ze loops is leek me ook niet  zo verstandig!
In de tweede bench mocht de aanstichter van het geweld gaan vertoeven tijdens mijn afwezigheid. Iets wat hij niet erg leek te vinden nu hij toch zijn punt weer duidelijk heeft kunnen maken. Het gaat gezellig worden de komende week met reuen die veelvuldig in een bench of onze kennelruimten mogen vertoeven.
Niet zo handig van ons meiske om loops te worden in een hectische tijd met zoonlief's 12e verjaardag aanstaande vrijdag, Sinterklaas weer in het land en de drukke decembermaand voor de deur. Maar we zullen het wel overleven, denk ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten